henrik.centerpartiet.net

Gå gärna in på min nya kompletta hemsida med denna blogg speglad: http://henrik.centerpartiet.net/

måndag 10 augusti 2009

slut på svin och semester

Nu är det slut med semestern och jag är tillbaka framför CAD-programmen på kontoret. Det har varit en semester med mycket pulande i trädgården och lek med barnen. Det har varit en fantastisk tid att få umgås dygnet runt med vår 6-månaders tjej, Selma. Hon ålar runt på golvet och övar på att krypa. Hon har börjat ty sig så mycket till mig att jag får ge henne välling om kvällarna och kan utan problem lägga ner henne i spjälsängen.

Efter att nyss ha smaskat i mig säsongens första matlåda kan jag konstatera att jag idag var självförsörjande på proteiner: egenhändigt nedlagt, marinerat och grillat vildsvin och dygnsfärska hemkokta kräftor. Nu är dock frysen slut på vildsvin, så nu får det bli köpegris fram till nästa fullmåne, minst.

2 kommentarer:

  1. Grillat vildsvin och kräftor?! Kan det smaka gott ihop?

    :-)

    SvaraRadera
  2. Det bästa är nog att dela upp det i för- och huvudrätt i lämplig ordning. Och blanda upp svinet med putäter. /Henrik

    SvaraRadera