henrik.centerpartiet.net

Gå gärna in på min nya kompletta hemsida med denna blogg speglad: http://henrik.centerpartiet.net/

torsdag 29 oktober 2009

Tack Torvald! Lycka till Anders!

Jag vill börja med att tacka kommunstyrelseordföranden Torvald Karlsson för ett riktigt bra jobb med kommuninvånarnas bästa för ögonen. Kommuninvånarna har i val efter val visat genom personkryss att de uppskattar hans arbete och vill ha honom kvar på posten så länge han själv vill.

Det är väldigt glädjande att Anders Carlsson från 1 januari år MMX ställer upp som ny styrelseordförande för kommunen när Torvald väljer att gå i pension. Det var en enig centerkretsstyrelse som röstade för att Anders ska ta över uppdraget. Jag har stort förtroende för både Torvald och Anders och kan intyga att bägge två är lyhörda för konstruktiva idéer. Jag tycker det är en bra idé att Anders får chansen att visa sin förmåga fram till valet och hoppas att han får utrymme i lokalpressen.

 

För mig har de senaste dagarna varit tämligen häktiska. Efter fredagens möte på Carl Malmsten-gymnasiet fick jag bara några timmars sömn. Klockan 3 gick vi upp och packade in familjen i bilen och körde till Åre för att hälsa på lillebror Erik som köpt sig ett hus där. Han jobbar sedan ca 8 år på ICA Åre och har sedan några år tillbaka haft en ledande befattning och gjort ett mycket bra arbete med att bidra till ökad lönsamhet. Det var kul att komma upp och se hur de bor och även se deras hundvalp! Vi passade också på att åka lite pulka uppe i Ullådalen där snön ligger.

 

På söndagsförmiddagen körde vi hemåt och kom hem vid midnatt. På måndagsmorgonen körde jag ner till Valdemarsvik för att vara med på det månatliga mötet med Barn- och utbildningsutskottet. Därifrån åkte jag sedan direkt till Danmark via Göteborg-Fredrikshamn-färjan och kom fram till hotellet i mitten av Jylland vid midnatt.

På tisdagen höll jag i ett informationsmöte för en potentiell kund där jag redovisade testresultat från väldigt omfattande tester vi gjort nyligen på en av våra senaste produkter för att miljösäkra elektronik- och telecom-bodar. Kunden gick därifrån nöjd och belåten och med fortsatt stort förtroende för oss vilket är väldigt glädjande för både mig personligen och hela personalstyrkan på Dantherm Air Handling i Söderköping. Vi tog sena färjan från Fredrikshamn och kom fram lagom till midnatt till hotellet i Göteborg.

På onsdagen var det äntligen dags för hemfärd till världens bästa fru och två febriga stackars barn med stor längtan efter sin pappa.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar