henrik.centerpartiet.net

Gå gärna in på min nya kompletta hemsida med denna blogg speglad: http://henrik.centerpartiet.net/

torsdag 6 maj 2010

Öppet brev till gruppledarna för S, M, Fp, Kd och V i Valdemarsvik

Beslutet om polisstationens framtid tas av polisstyrelsen på deras sammanträde den 28 maj. Polisstyrelsen består av 11 förtroendevalda östgötar och har följande sammansättning av ordinarie och därmed beslutande ledamöter: 4st (S), 3st (M), 1st (C), 1st(Fp), 1st (Kd) och 1st (V) (Samma fördelning på ersättarna.)

 

På polisstyrelsens senaste möte, när förslaget presenterades, var Centerpartiets representant Karin Jonsson den ENDA ledamoten som ifrågasatte och kritiserade förslaget i dess ursprungsutförande. Helene Johansson Kockonen (S) ifrågasatte också men är ersättare och saknar därmed rösträtt. Jag förväntar mig nu att övriga partiers lokala företrädare förmår sina representanter i polisstyrelsen att också rösta nej till förslaget i dess ursprungsutförande.

 

Jag ber er härmed att meddela till mig och väljarna hur era representanter kommer att rösta. Allteftersom jag får in era svar så kommer jag att uppdatera nedanstående tabell i min blogg (www.nt.se)

 

antal - partitillhörighet - röst ordinarie (ersättare inom parantes)

4 Socialdemokrater -???? (????)

3 Moderater - ??? (???)

1 Centerpartist - röstar MOT nedläggning av Valdemarsviks polisstation (MOT)

1 Folkpartist - ? (?)

1 Kristdemokrat - ? (?)

1 Vänsterpartist - ?-(?)

Mer information om polisstyrelsens sammansättning finns under länken nedan:

 

http://www.polisen.se/Ostergotland/Om-polisen/lan/os/op/Polisen-i-Ostergotlands-lan/Organisation/Styrelse/

 

Centerpartiet har naturligtvis ingenting emot att även Söderköping begåvas med en polisstation eller ett närpoliskontor. Vad vi är emot är en framtid utan en enda polisstation mellan Söderköping och Västervik. Centerpartiet är FÖR en kvalitativ polisnärvaro i alla länsdelar. Vad övriga partier har för åsikt återstår att se.

 

Det är fantastiskt att det i kommunen finns listor med 4000 underskrifter och Socialdemokraternas röda ros längst ner. Det borde ju verkligen få åtminstone de 4 socialdemokratiska ledamöterna att motsätta sig nedläggningen. Har ni i Socialdemokraterna lyckats få era representanter att lyssna och ta intryck av alla kommuninvånares underskrifter med ert märke på?

 

Efter omröstningen kommer mina läsare även att kunna se det faktiska resultatet på min blogg. (www.nt.se/valdemarsvik)

 

Med förhoppningsfulla hälsningar

Henrik Lindgren, Centerpartiet Valdemarsvik

Ledamot i centerpartiets distriktsstyrelse

henrik.lindgren@centerpartiet.se

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar