henrik.centerpartiet.net

Gå gärna in på min nya kompletta hemsida med denna blogg speglad: http://henrik.centerpartiet.net/

tisdag 24 augusti 2010

Kör hårt CUF!

Förra veckan hade jag besök av Valdemarsviks mycket aktiva och expanderande CUF-avdelning på min paintball-bana. Det är nu 24-26 CUF-medlemmar i Valdemarsvikskretsen. Vårt ungdomsförbund har alltså fler medlemmar än vissa lokala moderpartier har!

 

Det är roligt att se att de dessutom är så aktiva och utan att dra sig går ut och skapar uppmärksamhet kring arbetsförmedlingens reträtt i landsbygdskommuner och kommer med ambitiösa förslag till effektivare förmedling.

 

Jag hoppas ni läste gårdagens utmärkta insändare från vårt kommunalråd Anders Carlsson, C, tillika styrelseordförande i kommunen. Det var ett svar på Socialdemokraternas reaktion på att Centerns ungdomsförbund kommer med egna förslag istället för att, med mössan i hand, gömma sig bakom moderpartiet.  Se artikeln här: http://www.nt.se/valdemarsvik/artikel.aspx?articleid=6201075

 

Jag tycker liksom Anders att det är ungdomsförbundens uppgift att gå ut och slå på stora trumman för att försöka driva på utvecklingen i önskad riktning. Och centerns moderparti tackar för hjälpen av CUF att få uppmärksamhet på den stora ungdomsarbetslösheten i Sverige, som till dels beror av LAS i dess nuvarande form.

 

Nära 20 CUF-ungdomar var alltså hos mig en eftermiddag i förra veckan och spelade paintball på ett par av mina skogsbanor. Driftigt gäng det där. De kom ut dagen innan och bad mig visa hur det skulle gå till så de kunde sköta sig själva för att låta mig få tid för mina flickor. Skötsamt och pålitligt gäng också! Grejorna återlämnades i prima skick! Tack CUF - och välkomna åter!

 

Min bäbis mår bra. Och är ovanligt söt, enligt CUF-arna.

 

För centerpolitik på riksplanet hänvisar jag till den utmärkta webplatsen: www.centerpartiet.se/

 

För centerpolitik lokalt vill jag gärna att ni går in och läser vårt partiprogram på www.valdemarsvik.centerpartiet.net klicka på länken Valprogram, uppe till höger. Det finns även länk till vår fullmäktigelista.

 

Sen vill jag passa på och bemöta ett felaktigt missnöjesrykte jag hört:

- Den framtida sopsorteringsstation som ska ersätta Toverumstippen är naturligtvis INTE planerad att ligga som något avskräckande ”skyltfönster” vid Trafikplats Valdemarsvik, vid E22, utan mycket längre ner mot centralorten på någon av kommunens industritomter i närheten av slakteriet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar