henrik.centerpartiet.net

Gå gärna in på min nya kompletta hemsida med denna blogg speglad: http://henrik.centerpartiet.net/

torsdag 12 augusti 2010

lokalt valprogram

Roligt att se att den här veckans lokala nyheter i NT domineras av Centerpartiets aktiviteter. Dels besöket av riksdagsman Johan Linander som visar sitt stöd för Centerpartiets ambitiösa försök till att bevara en fullvärdig polisstation på orten. Men även om aktionen av Centerns UngdomsFörbund som visar sitt missnöje över Arbetsförmedlingens nedrustning på landsbygden och även uppmärksammar sitt förslag på effektivare sätt att få fler i sysselsättning.

 

(För den som undrar så kan jag förresten berätta att jag ännu inte fått någon bäbis. Men snart är det dags!!! Jag har ett ganska rejält pirr i magen inför det som ni förstår.)

 

Du vet väl om att du kan se hur stor extra ”löneförhöjning” du fått tack vare alliansens fyra år vid makten på www.jobbskatteavdrag.se .

Har du råd att avstå från detta?

 

Jag har just publicerat centerpartiets lokala partiprogram på vår hemsida: www.valdemarsvik.centerpartiet.net/valprogram

Vi tog programmet redan på årsmötet men har tidigare bara publicerat delar av programmet. Jag hoppas att du tar dig tid och tittar igenom vårt gedigna och ambitiösa program och gärna kommer med kommentarer och fler förslag ( henrik.lindgren@centerpartiet.se ) .

 

Jag läser med glädje att miljöpartiets Bror-Tommy Sturk anser att ”Anders Carlsson (C) är en mycket bra kommunstyrelseordförande och har snabbt vuxit in i sin roll som kommunalråd...”/ http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=5498630&entry=6197714

 

(Nu ett litet tips till andra bloggare: Vid citat eller kommentarer kring andra blogginlägg/artiklar eller dylikt, lägg in en länk till källan, så läsarna kan se vad personen egentligen skriver. Se ovan.)

 

Tack för er uppmärksamhet.

Håll tummarne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar